TOPIC: Saitek X55

Saitek X55 4 years 8 months ago #10031

• F19_Klunk
  • F19_Klunk's Avatar
Det verkar ändå som om den nya Saiteken snart är här. För mig som sitter på en X45 throttle och en Ch Combat stick verkar det som om detta blir ett definivt köp; min "trottel" faller snart i bitar och sen får vi se om jag fortsätter med att lira med CH stickan eller om jag byter.

www.saitek.com/uk/prod/x55.html

viktigt:
"The X-55 Rhino's stick and throttle units each utilize their own separate USB connection, offering greater flexibility during customization. You're free to situate the controls exactly where you want them, without the need to keep them tethered to each other."

Tack för det! :)
ID #4
"We train young men to drop fire on people. But their commanders won't allow them to write "fuck" on their airplanes because? It's obscene!"
Last Edit: 4 years 8 months ago by F19_Klunk.
The administrator has disabled public write access.

Saitek X55 4 years 8 months ago #10032

• F19_Klunk
  • F19_Klunk's Avatar
några Reviews?

här kan man se lite --- på turkiska men dock :)

ser stadig ut... utan twistrudder? :D

ID #4
"We train young men to drop fire on people. But their commanders won't allow them to write "fuck" on their airplanes because? It's obscene!"

Saitek X55 4 years 8 months ago #10034

• F19_Humbug
  • F19_Humbug's Avatar
Ser lite väl plastig ut. Dessutom verkar det som den saknar tvåstegs-trigger vilket är oerhört viktigt för mig som numera flyger mycket DCS A-10C. När jag väl byter ut min X-52 pro så blir det med största sannolikhet en Thrustmaster HOTAS Warthog istället. Där får man verkligen kvalité för sina pengar, och det är väldigt lockande att lätt kunna placera joysticken mellan benen (svårt att beskriva utan att låta pervers) tack vare den platta basen.

Saitek X55 4 years 8 months ago #10035

• F19_Klunk
  • F19_Klunk's Avatar
Nej nej... vi är "Goa gubbar" och ser allt i positiv dager... nu säger vi i kör. "Åh vad bra att det kommer nya grejer till vår genre, kanske inte HELT håller den kvalitet och har de funktioner som jag behöver, men oj vad skoj" :P
ID #4

Saitek X55 4 years 8 months ago #10038

• F19_Humbug
  • F19_Humbug's Avatar
"Åh vad bra att det finns konkurrens inom genren", är väl så långt jag kan sträcka mig. ;)

Tycker fortfarande att Warthog verkar mycket bättre (mycket dyrare också dock). Det enda negativa jag skulle kunna säga där vore väl i så fall att den saknar rotaries för den som flyger mycket WW2. Jag lär nog köra med Warthog-stickan och gasreglaget till min X-52 när jag vill flyga gamla kärror framöver.

Saitek X55 4 years 8 months ago #10039

• F19_CoNa
  • F19_CoNa's Avatar
Sedan har ni ju den ryska warthogen "The Black Mamba". ....bara namnet är ju läckert :lol: B)

flightsimcontrols.com/store/joysticks/vk...ck-for-eu-customers/

...och inled mig inte i frestelsen..jag hittar själv.
Time to create page: 0.292 seconds